Groetenactie 2020

Stuur een groetenkaartje

Groetenkaartenactie december 2020

Wereldwijd is opkomen voor mensenrechten gevaarlijk. Mensenrechtenverdedigers hebben te maken met intimidatie, lastercampagnes, geweld en gevangenisstraf.

Stuur hen een inspirerend kaartje.
Jouw kaart geeft moed!

Resultaat!

Ondanks beperkeningen is het toch gelukt om ook dit jaar groetenkaarten te (laten) verzenden. In Uithoorn worden 305 stuks verzonden en via het VeenLanden College 132 stuks, maakt een totaal van 437 kaarten. Misschien slechts een fractie van wat we gewend zijn, maar vanwege de omstandigheden toch een mooi resultaat, bedankt allemaal!

Aangepaste groetenkaartenactie Amnesty Uithoorn

Wij verkopen ieder jaar in december groetenkaarten. Kopers sturen deze naar mensen die in meestal erbarmelijke omstandigheden worden gevangen gehouden, omdat ze strijden voor mensenrechten. Dus altijd onschuldige gevangenen. Dit jaar zijn er meer dan 30 adressen om de kaarten aan te sturen.

Gratis thuis bezorgd

Normaal gesproken verkochten we de kaarten, met postzegel, in het winkelcentrum of de kerk. Door de corona-maatregelen is dit nu helaas niet mogelijk. Om de genoemde slachtoffers niet in de steek te laten, willen we iedereen in Uithoorn en De Kwakel toch de mogelijkheid bieden om kaarten te versturen. Doe mee!

Via e-mail of schriftelijk kunt je aangeven hoeveel kaarten je wilt versturen. Je kunt dit jaar niet zelf de kaarten uitzoeken, maar wij zorgen voor een evenredige verdeling van de bestelde kaarten naar de geadresseerden.

Je kunt je bestelling tot en met 30 november met je naam en adres, plus het aantal gewenste kaarten, e-mailen aan bert@amnestyuithoorn.nl
Of op papier inleveren bij Carel Nieber, Rietgans 30, 1423 RB Uithoorn.

Meer thuis schrijven

Ook de Thuis-Schrijfmarathon wordt je makkelijk gemaakt! >

Online kaartjes sturen?
Schrijf je kaart snel en eenvoudig online. Amnesty stuurt ‘m voor je op.
amnesty.nl/kom-in-actie/acties/stuur-een-groetenkaartje

Kijk ook op amnesty.nl/write-for-rights