Schrijfmarathon Amnesty International

Brieven schrijven naar autoriteiten is de meest voorkomende activiteit van Amnesty. Maandelijks staan nieuwe brieven bij Schrijf!

Resultaat Thuis-Schrijfmarathon

In december was er de actie Write for Rights, dit jaar als Thuis-Schrijfmarathon. Er zijn totaal 264 brieven en kaarten ingeleverd, om samen te verzenden.
We zijn hier zeker trots op! In Uithoorn zijn er nog nooit met een schrijfmarathon zoveel brieven en kaarten hebben verstuurd. Wat zeker geholpen heeft, is dat jullie het schrijven konden uitsmeren over een hele week, in eigen huis. We bedanken iedereen hartelijk voor alle energie en inzet bij deze Amnesty acties!

Write for Rights 2020

Schrijf zelf tien brieven met de hand
...naar een regeringsleider of andere verantwoordelijke,
volgens onze voorbeeldbrieven

Wereldwijd

Deze actie wordt wereldwijd gevoerd. Daarom heet de actie ook wel Write for Rights. In 2019 werden in Nederland 332.000 brieven geschreven en wereldwijd 6,6 miljoen brieven. Deze massaliteit zorgt voor een groot effect. In meer dan de helft van de gevallen zie je een positief gevolg – een eerlijk proces, een betere behandeling of eerder vrij.

Niet bij elkaar

Vanwege corona kunnen we in Uithoorn niet bij elkaar zitten om samen de brieven te schrijven. Maar Amnesty bood dit jaar een ‘eenpersoonspakketje’ aan om zelf een Thuis-Schrijfmarathon te houden. Alles wat je nodig hebt om die 10 brieven te schrijven.

Meer manieren om nog mee te doen!

amnesty.nl/write-for-rights

Stuur een groetenkaartje!