Welkom bij Amnestygroep Uithoorn

www.amnestyuithoorn.nl - Amnesty International - Uithoorn, Noord Holland, The Netherlands

Onze Amnesty werkgroep is actief in Uithoorn en De Kwakel en telt zo'n vijftien leden, van twintigers tot zestigers. Doe mee!

Resultaten actiemaand december

Groetenactie

Ondanks beperkeningen is het toch gelukt om ook in 2020 groetenkaarten te (laten) verzenden. In Uithoorn worden 305 stuks verzonden en via het VeenLanden College 132 stuks, maakt een totaal van 437 groetenkaarten. Misschien slechts een fractie van wat we gewend zijn, maar vanwege de omstandigheden toch een mooi resultaat!

Thuis-Schrijfmarathon

In december was er ook de actie Write for Rights, dit jaar als Thuis-Schrijfmarathon. Er zijn totaal 264 brieven en kaarten ingeleverd, om samen te verzenden.
We zijn hier zeker trots op! In Uithoorn zijn er nog nooit met een schrijfmarathon zoveel brieven en kaarten hebben verstuurd. Wat zeker geholpen heeft, is dat jullie het schrijven konden uitsmeren over een hele week, in eigen huis. We bedanken iedereen hartelijk voor alle energie en inzet bij deze Amnesty acties.

December is dé actiemaand voor Amnesty. Dat is vooral vanwege 10 december, Dag van de Mensenrechten. Op 10 december 1948 werd de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens aangenomen door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. In Uithoorn wapperde de Amnesty-vlag bij het gemeentehuis.

Scholenwerk? Amnesty gastles online!

Amnesty International

Amnesty International is een onafhankelijke wereldwijde organisatie die strijdt voor mensenrechten, overal en voor iedereen. Amnesty begon vijftig jaar geleden met actie voor rechten van politieke gevangenen. Amnesty komt ook in actie voor

Kijk maar op amnesty.nl/wat-we-doen/themas

Amnesty International opereert onafhankelijk van enige overheid, politieke of religieuze stroming en wordt door vrijwillige bijdragen gefinancierd. Amnesty heeft raadgevende bevoegdheid bij onder meer de Verenigde Naties. Lees amnesty.nl/wie-we-zijn/ons-verhaal
Amnesty International is een van de goede doelen met het CBF-keurmerk

Fiets je graag? Word briefbezorger in Uithoorn!

Actie banner

Het privacybeleid van Amnesty Nederland lees je op amnesty.nl/privacy